Securitatea Cardului De Credit

Extinderea gamei de oferte de consum în domeniul creditării, precum și creșterea treptată a nivelului de alfabetizare financiară a compatrioților noștri conduc la utilizarea pe scară largă a cardurilor de credit.

A avea un card de credit este mai sigur decât stocarea numerarului, dar este sigur să folosiți un card de plastic cu nivelul actual de criminalitate și apariția de noi tipuri de fraudă, inclusiv pe Internet? Cum se asigură securitatea cardurilor de credit și ce măsuri de precauție sunt luate de instituțiile interne de credit și financiare împotriva acțiunilor fraudatorilor?
Cel mai frecvent tip de fraudă este trimiterea unui mesaj SMS către client cu textul că cardul de credit este blocat. Cel mai adesea, atacatorii sunt rugați să spună codul secret de pe spatele cardului, numărul acestuia, data de expirare, clasa cardului de plastic. Toate aceste date sunt clasificate ca fiind confidențiale și nu ar trebui dezvăluite în niciun caz. Iar deblocarea unui card de credit – amintesc angajații băncii – se efectuează numai la cererea scrisă a Clientului la sucursala băncii. Astfel, în mare măsură, securitatea cardurilor de credit ar trebui să fie efectuată chiar de utilizatorul serviciului bancar. Pentru a face acest lucru, este necesar să existe un nivel minim de alfabetizare financiară, care, de regulă, este prevăzut în contractul cu banca pentru emiterea cardului.

Potrivit experților, este foarte dificil să se asigure securitatea cardurilor de credit pe Internet. Cel puțin pe care îl poate face un deținător de card este să verifice cu atenție adresa site-ului web prin care efectuează plăți, precum și să citească cu atenție recenziile utilizatorilor despre serviciile pe care se fac achiziții folosind un card de credit. Phishingul (sau utilizarea neautorizată a datelor financiare personale) este o problemă "la nivel mondial", iar serviciile de securitate bancară lucrează pentru a o rezolva din timp. Site-urile marcate cu cuvintele "verified by Visa" sau "MasterCard Secure Code" au un grad sporit de protecție împotriva escrocilor de pe Internet.

Securitatea cardului de Credit: măsuri de bază
  1. După primirea plasticului, în primul rând, trebuie să vă puneți semnătura într-un câmp special conceput pentru acest lucru.
  2. Cel mai bine este să vă amintiți codul PIN, cel puțin să îl păstrați scris, dar să nu îl purtați niciodată cu dvs. și să nu îl păstrați cu un card de credit în portofel. Acesta este un set de numere pe care numai clientul le poate cunoaște. El are dreptul să nu împărtășească aceste informații nimănui, inclusiv angajaților băncii.
  3. Verificările rămase după efectuarea oricăror tranzacții de plată (inclusiv cele nereușite) sunt cel mai bine păstrate, cel puțin în primul an de utilizare a cardului. Acest lucru va ajuta în cazul unor posibile probleme controversate.
  4. Pentru a spori securitatea cardurilor de credit, aceasta va ajuta la conectarea la serviciul de notificare prin SMS pentru orice tranzacții efectuate cu cardul, precum și la stabilirea unei limite pentru retragerile de numerar sau restricții privind valoarea tranzacției de plată.
  5. Când faceți cumpărături în mall-uri, titularul cardului de credit trebuie să introducă personal codul PIN în terminalul de plată, fără a spune numerele de cod vânzătorului și fără a da cardul personalului magazinului.
  6. Cititoarele de carduri sunt uneori instalate pentru a accesa sediul folosind un card de credit. Un astfel de dispozitiv nu necesită introducerea unui cod PIN.

Banca își informează clienții despre noile tipuri de fraude cu carduri de credit care apar în țara noastră. Pe site-ul organizației, puteți găsi o listă în continuă creștere a textelor SMS pe care deținătorii de carduri de plastic le pot primi, precum și recomandări bancare cu privire la acțiunile ulterioare ale clienților lor.

Pentru a asigura securitatea cardurilor de credit, experții vă sfătuiesc să vă amintiți principalul lucru: în niciun caz nu trebuie să spuneți persoanelor neautorizate informații confidențiale despre card, în special în conversațiile telefonice. Singura excepție poate fi cazurile în care apelul către bancă este inițiat chiar de client. După ce a primit un mesaj suspect cu o recomandare de a trimite orice date în SMS, apel înapoi, transfer de fonduri etc., clientul băncii poate apela înapoi la telefoanele oficiale ale instituției și poate clarifica dacă angajatul a solicitat astfel de informații. În mod similar, clientul nu este obligat să răspundă la întrebările persoanelor care se prezintă ca angajați ai băncii dacă apelul este primit.

Dacă clientul detectează furtul cardului sau blocarea acestuia de către un bancomat, precum și dacă Clientul este sigur că codul său PIN a devenit cunoscut celor din afară, experții recomandă cu tărie să contacteze banca cât mai curând posibil prin telefoane speciale pentru suspendarea temporară a cardului. Securitatea cardurilor de credit este în mâinile clientului: fiind atent, precum și respectând măsurile de precauție enumerate, este convenabil și profitabil să utilizați o linie de credit bancar!